E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 32297
Lasīšanai: 3 minūtes

Vai ir iespēja atdot atpakaļ apavus veikalā, ja to valkāšanas dēļ sāk sāpēt mugura

J
jautā:
07. aprīlī, 2024
Emīls

Labdien! 26. martā sporta veikalā iegādājos jaunus ikdienas apavus. Pēc pāris dienām parādījās veselības problēmas: spēcīgas muguras sāpes. Pastāv iespēja, ka tas varētu būt no šiem jaunajiem apaviem. Jautāju veikalam, vai varu atdot atpakaļ apavus vai izmantot kādu citu opciju, uz ko tika atbildēts: ja apavi nēsāti ārā, tad tie skaitās lietoti un atpakaļ pieņemti netiek. Apavus nēsāju nepilnas divas nedēļas. Vai tiešām nav nekādu variantu, kā patērētājam risināt šo problēmu, lai nauda nebūtu izmesta vējā?

A
atbild:
15. aprīlī, 2024

Patērētājam ir tiesības pieteikt prasījumu apavu pārdevējam (arī prasīt atmaksāt samaksāto pirkuma summu) tad, ja prece (apavi) neatbilst noradītajai kvalitātei (atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27., 28. pantā noteiktajam). Patērētājs, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs:

  1. novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem;
  2. apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
  3. attiecīgi samazina preces cenu;
  4. atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu. Pirkums arī ir līgums.

Jūsu gadījumā prece vizuāli atbilst ražotāja pieteiktajai kvalitātei. Tas, vai apaviem ir kāds slēpts ortopēdisks defekts, kura dēļ varētu sāpēt mugura, ir jāpamato. Proti, jākonstatē cēloņsakarība starp jūsu muguras sāpēm un konkrēto apavu valkāšanu. To var izdarīt, saņemot no kompetenta ārsta atzinumu, ka tieši šie apavi varēja izraisīt muguras sāpes. Svarīgi ir ņemt vērā to, ka apavi, kurus jūs nopirkāt, nav ortopēdiskie apavi. Proti, ražotājs, ražojot masveida apavus, nevar paredzēt katra konkrētā pircēja pēdu (kāju) īpatnības. Pirms iegadāties apavus, pircējs tos veikalā pielaiko, lai saprastu, vai tie ir ērti un viņam piemēroti.

Tomēr katrs ražotājs saudzē savu reputāciju, tāpēc par savu situāciju jūs varat informēt ražotāju, uzrakstot, piemēram, e-pasta vēstuli. Dažos gadījumos ražotāji aiz savas brīvas gribas piedāvā pircējam risinājumu.

Ja neizdodas panākt vienošanos ar pārdevēju (ražotāju), tad jums ir tiesības tālāk vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kontaktinformācija ir pieejama šeit. Iespējams, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs jau ir saņēmis vairākas sūdzības par šiem apaviem, tad varētu runāt par objektīvu apavu defektu un ražotājam būtu jāatmaksā samaksātā pirkuma summa.

Protams, ja jums izdodas pierādīt to, ka tieši jūsu iegādātajiem apaviem ir slēpts ražošanas defekts, kas veicina muguras sāpes, tad tas dos pamatu sniegt prasījumu par kaitējuma (arī morālā kaitējuma) atlīdzināšanu no apavu pārdevēja (ražotāja) tiesā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas