Labdien. Dzīvoju daudzdzīvokļu mājā, katru mēnesi cena tik paaugstinās par apkuri, decembrī bija 47 Ls, janvārī 66 Ls, februārī 70 Ls - 32 kvadrātmetri. Uztaisīta jauna katlu māja un pēc tā skaitītāja arī dalot uz visām mājām, bet ne pie vienas mājas nav skaitītājs atsevišķi, kā var visiem aprēķināt vienādi. Jauni līgumi nav noslēgti par cenu izmaiņām, līgumā ir minēts, ka jābrīdina trīs mēnešus iepriekš, bet nekas tamlīdzīgs nav darīts. Vai tad var pieprasīt visu maksāt, ja līgumā ir citi izcenojumi? Vai tā var katru mēnesi mainīties, katru mēnesi cenas augt, aizbildināties, ka janvāris aukstāks par decembri? Skaitītājus pie katras mājas sola tikai nākamgad.
Latvijas Nekustamā īpašuma pārvaldnieku asociācijas vadītājs Vitolds Peipiņš iesaka par situācijas skaidrojumu rakstiski vērsties pie māju apsaimniekotāja.
Kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai privātpersona izskata iesniegumu, kurā ietverts iestādes kompetencē esošs lūgums, sūdzība, priekšlikums vai jautājums, un atbild uz to, nosaka Iesniegumu likums. Rakstiska atbilde par saņemto iesniegumu ir jāsniedz ne vēlāk kā viena mēneša laikā.
Par tarifa izmaiņām iedzīvotāji ir jābrīdina trīs mēnešus iepriekš.
Spriežot pēc jautājumā aprakstītās situācijas, maksājumu atšķirības pa mēnešiem visticamāk ir saistītas ar patērēto siltuma daudzumu (un citiem faktoriem), par to iepriekš brīdināt nav iespējams. Tiesību akti arī to kā pienākumu apsaimniekotājam neuzliek.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!