Labdien! Vēlos noskaidrot, kā varētu beigties manas 30 gadu ilgās darba attiecības pašvaldības SIA, kuru reorganizē. SIA, kur strādāju, sadala un pievieno diviem citiem PSIA. Saprotu, ka darba piedāvājuma nebūs, jo esmu pensijas vecumā un abos uzņēmumos jau ir darbinieki. Kas šādā gadījumā notiek ar kompensāciju par darba stāžu? Ja notiek pievienošana, vai darba stāžs saglabājas vai tiek sākts no nulles?
Pirmšķietami pašvaldības kapitālsabiedrība tiek reorganizēta (vai likvidēta), tās struktūrvienības nododot divām citām pašvaldības kapitālsabiedrībām, un kapitālsabiedrības ir reorganizējamās (vai likvidējamās) kapitālsabiedrības saistību un mantas pārņēmējas (tai skaitā tiesību un pienākumu, kas izriet no spēkā esošajām darba tiesiskajām attiecībām, ja lēmumā par reorganizāciju vai likvidāciju nav noteikts citādi).
Tādējādi lēmumā par reorganizāciju (vai likvidāciju) jābūt iekļautiem reorganizācijas (vai likvidācijas) noteikumiem. Proti, ja pašvaldības kapitālsabiedrība ir reorganizējamās (vai likvidējamās) kapitālsabiedrības darba tiesisko attiecību saistību pārņēmēja, tad saistību nodevēja tiesības un pienākumi, kas izriet no saistību pārejas brīdī spēkā esošajām darba tiesiskajām attiecībām, pāriet saistību ieguvējam. Līdz ar to saistību pārejas rezultātā darba tiesiskās attiecības tiek turpinātas pie saistību ieguvēja, un darbinieki pie saistību ieguvēja var izmantot visas tās tiesības, kas iegūtas pie saistību nodevēja (tostarp pie saistību nodevēja iegūtais nodarbinātības periods, iegūtās (uzkrātās) tiesības uz ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu). Papildus norādāms, ka saistību pāreju nevar padarīt atkarīgu no darbinieka gribas, proti, saistību pāreja tiek realizēta, pamatojoties uz lēmumā par reorganizāciju (vai likvidāciju) noteiktajiem noteikumiem, nevis, pamatojoties uz darbinieka piekrišanu/nepiekrišanu saistību pārejai.
Savukārt, ja saskaņā ar lēmumā par reorganizāciju (vai likvidāciju) noteiktajiem noteikumiem darba tiesisko attiecību saistību pāreja nenotiek un ja darba līguma uzteikšanas apstākļi ir tādi, kas rada pamatu atlaišanas pabalsta izmaksai, darba devējam ir pienākums izmaksāt darbiniekam atlaišanas pabalstu.
Atlaišanas pabalsta apmērs un izmaksas gadījumi noteikti Darba likuma 112. pantā, bet Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma subjektiem minētā likuma 17. pantā, t. sk., ja darba devējs uzsaka darba līgumu Darba likuma 101. panta pirmās daļas 10. punktā noteiktajā gadījumā – darba devēja likvidācija.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!