DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
25. aprīlī, 2017
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Finanses

No šī gada 2. maija vairākās Latvijas pilsētās izmaiņas klientu apkalpošanā

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) informē, ka no 2017. gada 2. maija četrās Latvijas pilsētās – Alūksnē, Ludzā, Limbažos un Gulbenē – mainīsies VID klātienes pakalpojumu saņemšanas vieta. VID klientu apkalpošanas centru darbība minētajās pilsētās to līdzšinējās adresēs šī gada 28. aprīlī tiks pārtraukta, taču iedzīvotāji arī turpmāk varēs saņemt VID pakalpojumus klātienē attiecīgo pašvaldību telpās.

Sākot arī šī gada 2.maiju Alūksnē VID klātienes pakalpojumi būs pieejami Dārza ielā 11, Ludzā – Raiņa ielā 16, Limbažos – Vecajā Sārmes ielā 10 un Gulbenē – Ozolu ielā 2a.

Izmaiņas attiecībā uz apkalpošanu klātienē šī gada laikā skars arī VID klientu apkalpošanas centru Valkā, kuru darbība pašreizējā adresē tiks pārtraukta, un sākot ar šī gada 1.jūniju VID pakalpojumi būs pieejami Valkā – Rīgas ielā 25. Savukārt Rīgā, sākot no šī gada 30.jūnija savu darbību pārtrauks VID klientu apkalpošanas centrs E.Smiļģa ielā 46 un visi VID pakalpojumi būs pieejami vienotajā valsts klientu apkalpošanas centrā VID administratīvajā ēkā Talejas ielā 1, Rīgā.

Atgādinām, ka šobrīd visā Latvijā darbojas jau 77 VPVKAC, kuros iedzīvotāji pašlaik un arī turpmāk varēs saņemt biežāk klātienē izmantotos VID pakalpojumus, proti, gada ienākumu deklarācijas pieņemšanu gan papīra formātā, gan palīdzību, iesniedzot to elektroniski, iesniegumu pieņemšanu par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu. Darbinieki VPVKAC var sniegt atbalstu un palīdzību darbam ar VID EDS, informējot un apmācot klientus VID e-pakalpojumu izmantošanā. Precīza informācija par VPVKAC adresēm un darba laikiem pieejama portāla www.latvija.lv sadaļā "Vienotie klientu apkalpošanas centri".

Lēmums par minēto VID klientu apkalpošanas centra slēgšanu tika pieņemts VID klientu apkalpošanas centru atrašanās vietu optimizēšanas ietvaros. Tā paredz pakāpenisku VID apsaimniekojamās un nomājamās platības samazināšanu, saglabājot finansiāli izdevīgākos variantus, savukārt darba vietas tiek pārceltas uz citām VID rīcībā esošām telpām, sekmējot darba telpu ekonomiskāku izmantošanu.

Tāpat jāņem vērā, ka ievērojami resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot  VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē. Kā zināms, jau kopš 2010.gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām – kopš 2010.gada, juridiskajām personām – kopš 2012.gada, bet fiziskām personām – saimnieciskās darbības veicējiem – kopš 2014.gada. Kopš 2014.gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.

VID tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv pieejama plaša informācija (metodiskie norādījumi, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un video semināri nodokļu maksātājiem), kā arī vairākas bezmaksas mobilās aplikācijas viedtālruņu lietotājiem. 

Savukārt, zvanot uz VID informatīvo tālruni 67120000, ir iespējams uzzināt vispārīgu informāciju par VID kompetencē esošiem jautājumiem, bet detalizētākas atbildes var saņemt, nosūtot savu jautājumu elektroniski vai pa pastu.

Evita Teice-Mamaja
VID Sabiedrisko attiecību daļa

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI