Reimanis uzstājoties konferencē uzsvēra: "Latvija būdama līdere starp Baltijas valstīm, kas apkalpo lielākās tranzīta kravu plūsmas, par galveno transporta nozares prioritāti starptautiskā kontekstā ir noteikusi sadarbību Eirāzijas pārvadājumu attīstībā. Nākotne ir reģionālos savienojumos, tāpēc aktīvi tiek strādāts, lai veicinātu transporta sadarbības stiprināšanu Eirāzijas mērogā."
Lai palielinātu Latvijas tranzīta koridora caurlaidības spējas, vilcienu kustības ātrumu un drošību, "Latvijas dzelzceļš" modernizē Austrumu - Rietumu dzelzceļa koridoru, veicot lielas investīcijas un strādājot pie ES finanšu līdzekļu piesaistīšanas. Tāpat investīcijas tiek veiktas arī autoceļu būvē un uzlabošanā, kā arī robežšķērsošanas vietu attīstībā, norādīja valsts sekretāra vietnieks.
Vienlaikus Latvija piedalās Eirāzijas tranzīta koridoru attīstībā notiekošajos procesos, sadarbojoties ar Krieviju, Vāciju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ķīnu u.c. valstīm. Vairāku gadu garumā savu darbības efektivitāti ir pierādījuši kontinervilcieni: "Rīgas ekspresis" (Rīga-Maskava), "Baltica Tranzīt" (Baltijas valstis - Centrālāzija), "Zubrs" (Baltijas jūra-Melnā jūra). Uzsākti konteinervilcienu pārvadājumi uz/no Ķīnas. Tāpat uzsākts darbs pie iekļaušanās pārvadājumos pa Ziemeļu-Dienvidu tranzīta koridoru, kura ietvaros attīstām sadarbību ar Irānu, Indiju.
Labs piemērs, kā uzsvēra Reimanis, ir mūsu sadarbība ar Krieviju un Ķīnu konteinervilcienu maršrutu attīstībā no Ķīnas uz Eiropu. 2016.gada nogalē sadarbībā ar TransContainer organizējām testa vilcienu no Jivu uz Rīgu caur Zabaikaļsku. Šis projekts tika realizēts ļoti īsā laikā 3 mēnešos un parādīja ļoti labus rezultātus. Vilciens veica 11 000 km 12 dienās, šķērsojot Krieviju. Šo maršrutu Jivu pilsētas komerciālā platforma jau ir iekļāvusi kā vienu no globālās preču kustības maršrutiem savā kartē.
Savukārt šā gada maijā tika nokomplektēti divi vilcieni ar Eiropā ražotām precēm - ražošanas iekārtām tekstilindustrijai un no Rīgas ostas vilcienu sastāvi devās uz Kašgaru Ķīnā.
Valsts sekretāra vietnieks Reimanis norādīja: "Eirāzijas sauszemes transporta infrastruktūras savienojumiem no Eiropas līdz Tālajiem Austrumiem un Austrumāzijas valstīm ir liels attīstības potenciāls. Par to liecina līdz šim notiekošie procesi reģionu savienošanā gan starptautisko organizāciju un formātu ietvaros, gan arī biznesa līmenī."