SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
19. februārī, 2010
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Skaidrojums
TĒMA: Labklājība
5
5

"Latvenergo" klienta kartes – visiem, elektrības norēķinu kartes – trūcīgajiem

Publicēts pirms 14 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Turpmāk elektroenerģijas patērētājiem kvītis vairs nebūs jāaizpilda, jo tās aizvietos klienta karte.

Visi „Latvenergo” klienti norēķinu kvīšu vietā saņems klienta karti, kuru turpmāk ērti varēs izmantot, maksājot par elektroenerģiju. Savukārt visi trūcīgie līdz aprīlim var saņemt elektrības norēķinu kartes 500 kilovatstundām.

Tuvāko mēnešu laikā savā pastkastītē saņemsiet „Latvenergo” sūtītu vēstuli, kurā atradīsiet klienta karti. Turpmāk tā būs jālieto, pastā vai bankā norēķinoties par patērēto elektroenerģiju.

Līdz šim AS „Latvenergo” sūtīja klientiem norēķinu kvītis, tā ik gadu iztērēja vairāk nekā 25 tonnas papīra. Ieviešot klienta karti, norēķināšanās process par elektroenerģiju būs ekonomiskāks un arī videi draudzīgāks. Iepriekš norēķinoties par elektroenerģiju, klienti operatoriem Latvijas Pasta nodaļās vai banku filiālēs deva aizpildītu norēķinu kvīti. Turpmāk šajās pašās norēķinu vietās klientiem vajadzēs tikai uzrādīt klienta karti sevis identificēšanai un nosaukt naudas summu, kas jāmaksā par iepriekšējā mēnesī patērēto elektroenerģiju. Patērētās elektroenerģijas daudzums nebūs jāuzrāda, jo AS ”Latvenergo” to aprēķinās atbilstoši samaksātajai summai.

Klienta karte ir „Latvenergo” klienta atpazīšanas līdzeklis, pēc kura gan pastā, gan banku filiālēs maksātāju varēs identificēt ērti un ātri. Klienta karte nodrošinās arī efektīvu komunikāciju ar AS „Latvenergo” Klientu servisu, kas ļaus ātri atrast klientu uzņēmuma datubāzē.

"Līdz 2010. gada beigām vēl varēs veikt maksājumus arī ar norēķinu kvītīm. Pēc tam kvītis vairs nesūtīs."

AS „Latvenergo” klienta kartes viena puse ietver informāciju par klientu: klienta vārds, uzvārds; klienta līguma numurs; līguma objekta adrese; svītru kods, kurā iekodēta informācija par klienta līgumu. Savukārt Klienta kartes otrā pusē atrodama AS „Latvenergo” Klientu servisa kontaktinformācija, kas palīdzēs viegli sazināties ar “Latvenergo” interesējoša jautājuma gadījumā.

2009. gada decembrī AS „Latvenergo” klienta kartes ieviesa Saldus un Brocēnu novados, bet 2010. gadā klienta karte tiks ieviesta visā Latvijas teritorijā, tās klientiem izsūtot aptuveni četru mēnešu laikā. Pāreja uz AS ”Latvenergo” klienta kartes izmantošanu notiks pakāpeniski. Lai arī klienti būs saņēmuši kartes, līdz 2010. gada beigām vēl varēs veikt maksājumus arī ar norēķinu kvītīm. Pēc tam kvītis vairs nesūtīs.

Lai nākotnē, lietojot klienta karti, klienti varētu ērti sekot līdzi savam elektroenerģijas patēriņam un samaksātajām summām, kopā ar klienta karti „Latvenergo” atsūtīs arī elektroenerģijas patēriņa tabulu, kurā varēs pārskatāmi ierakstīt skaitītāja rādījumu un kontrolēt maksātās summas garākā laika periodā. Pārskatu par pēdējos mēnešos veiktajiem maksājumiem klientiem turpmāk nosūtīs ne retāk kā reizi divos gados.

"Palīdzību elektroenerģijas 500 kWh norēķiniem karšu veidā saņems 100 000 Latvijas mājsaimniecību."

Klienta karti izsūtīs pa pastu pašdeklarēšanās klientiem - privātpersonām, kurām līdz šim nosūtīja norēķinu kvītis. Savukārt klienta karte pagaidām netiks sūtīta, ja klients par elektroenerģiju norēķinās internetā. Taču arī elektronisko norēķinu lietotāji var klienta karti iegūt, bet tā būs jāpasūta, zvanot uz Klientu servisu pa bezmaksas tālruni 80200400, rakstot e-pastu uz klientu.serviss@latvenergo.lv vai kādā no “Latvenergo” klientu apkalpošanas centriem.

Klienta kartes nozaudēšanas gadījumā to varēs atjaunot, pasūtot Klientu servisā pa bezmaksas tālruni 80200400. Izgatavotā karte klientiem tiks nosūtīta pa pastu.

Elektrības norēķinu kartes –trūcīgajiem

Ja pašam, kaimiņam vai radiniekam ir piešķirts trūcīgās personas statuss, atgādiniet viņam, ka līdz 2010. gada 31. martam ir iespējams saņemt elektrības norēķinu karti. Paredzēts, ka palīdzību elektroenerģijas 500 kWh norēķiniem karšu veidā saņems 100 000 Latvijas mājsaimniecību.

AS „Latvenergo” un Latvijas Pašvaldību savienības sociālās atbalsta kampaņas ietvaros elektrības norēķinu kartes var saņemt ikviens iedzīvotājs, kam piešķirts trūcīgā statuss. Tāpat joprojām turpinās norēķinu karšu izsniegšana trūcīgajiem iedzīvotājiem garantētā minimālā ienākuma pabalsta saņēmējiem vai trūcīgai ģimenei ar bērniem.

Ņemot vērā, ka sociālās kampaņas laikā decembrī un janvārī izdalīts tikai ap 10% no visa dāvinājumu karšu skaita, Latvijas Pašvaldību savienība nolēmusi paplašināt kampaņas mērķa grupu. Tādējādi AS „Latvenergo” norēķinu kartes 500 kWh var saņemt ne tikai garantētā minimālā ienākuma pabalsta saņēmēji un trūcīgās ģimenes ar bērniem, bet ikviens iedzīvotājs, kam piešķirts trūcīgā statuss.

"Pārskatu par pēdējos mēnešos veiktajiem maksājumiem klientiem turpmāk nosūtīs ne retāk kā reizi divos gados."

Elektrības norēķinu karšu izsniegšanu organizē pašvaldības, kuras arī nodrošina trūcīgo iedzīvotāju informēšanu par atbalsta saņemšanu. Par karšu saņemšanu trūcīgās mājsaimniecības var interesēties savos sociālajos dienestos. Sociālais darbinieks, izsniedzot karti, piereģistrēs informāciju par kartes saņēmēju un viņam dāvāto karti un nodos to AS „Latvenergo”, kas attiecinās 500 kWh maksājumu uz katru konkrēto klientu.

Lai saņemtu elektroenerģijas norēķinu karti, jābūt izziņai par trūcīgā iedzīvotāja statusu; līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments, kā arī savs AS „Latvenergo” klienta līguma numurs. Klientu ērtībām “Latvenergo” iesaka ņemt līdzi arī pēdējo apmaksāto elektroenerģijas kvīti, kā arī vienu tukšu kvīti nākamajam maksājumam. Neskaidrību gadījumā uz visiem klientu un arī pašvaldību darbinieku jautājumiem atbildes var saņemt pa bezmaksas tālruni 80 200 402.

Labs saturs
5
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI