Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 19,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 18,3 %) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,0 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1%), mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 5,6 %), kā arī apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 2,7 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,2 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2017. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 0,4 %.
Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,5 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,8 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,8 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,4 %). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,8 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 3,9 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,8 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,1 %).
2017. gada martā salīdzinājumā ar februāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 13,6 %. Gadu iepriekš – 2016. gada martā, salīdzinot ar februāri – apgrozījums pieauga par 10,6 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu
pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2017. gada 1. ceturksnis %, salīdzinot ar 2016. gada 1. ceturksni (kalendāri izlīdzināts) |
2017. gada marts %, |
||||
2017. gada |
2016. gada martu |
||||
Pavisam mazumtirdzniecība |
102,0 |
100,1 |
101,5 |
||
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā |
99,3 |
99,5 |
99,2 |
||
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā |
104,5 |
100,4 |
103,3 |
||
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika |
97,8 |
96,1 |
94,4 |
||
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
109,0 |
111,9 |
119,3 |
||
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
105,5 |
98,9 |
102,8 |
||
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
106,8 |
107,5 |
118,3 |
||
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
104,4 |
96,2 |
97,3 |
||
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
97,4 |
101,8 |
98,0 |
||
autodegvielas mazumtirdzniecība |
111,2 |
100,4 |
112,0 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi".
Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa