DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
28. aprīlī, 2017
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,5 %

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
2017. gada martā, salīdzinot ar 2016. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,8 %, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,3 %.

Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 19,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 18,3 %) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,0 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1%), mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 5,6 %), kā arī apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 2,7 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,2 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2017. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 0,4 %.

Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,5 %),  mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,8 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,8 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,4 %). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,8 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 3,9 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,8 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,1 %).

2017. gada martā salīdzinājumā ar februāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 13,6 %. Gadu iepriekš – 2016. gada martā, salīdzinot ar februāri – apgrozījums pieauga par 10,6 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2017. gada 1. ceturksnis %, salīdzinot ar 2016. gada 1. ceturksni (kalendāri izlīdzināts)

2017. gada marts %,
 salīdzinot ar

2017. gada
februāri
(sezonāli izlīdzināts)

2016. gada martu
(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

102,0

100,1

101,5

  mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

99,3

99,5

99,2

  mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

104,5

100,4

103,3

    mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

97,8

96,1

94,4

    informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

109,0

111,9

119,3

    metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

105,5

98,9

102,8

    kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

106,8

107,5

118,3

    apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

104,4

96,2

97,3

    farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

97,4

101,8

98,0

    autodegvielas mazumtirdzniecība

111,2

100,4

112,0

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi".

Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI