DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
30. maijā, 2016
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,8 %

Publicēts pirms 8 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
2016. gada aprīlī, salīdzinot ar 2015. gada aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,8 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 0,4 %, bet nepārtikas preču tirdzniecības apjoms pieauga par 3,0 %.

2016. gada aprīlī salīdzinājumā ar 2015. gada aprīli lielākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 19,2 %), pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,7%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,5 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,0 %), sporta preču, spēļu un rotaļlietu mazumtirdzniecībā (par 5,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,9 %). Autodegvielas mazumtirdzniecība palikusi iepriekšējā mēneša līmenī (pieaugums par 0,5 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 4,8 %), grāmatu un kancelejas piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %). Apgrozījums mazumtirdzniecībā stendos un tirgos turpina kristies – par 4,9 % šā gada aprīlī, salīdzinot ar 2015. gada aprīli.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieaudzis par 1,4 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2016. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 0,3 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,1 %.

Salīdzinot ar martu, apgrozījums pieaudzis degvielas mazumtirdzniecībā (par 5,4 %), ziedu, augu, sēklu, mēslošanas līdzekļu mazumtirdzniecībā (par 6,5 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,1 %). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 9,1 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,8 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, aprīlī salīdzinājumā ar martu palielinājās par 1,4 %. Tāds pat apgrozījuma pieaugums (1,4 %) bija arī gadu iepriekš – 2015.gadā.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gada janvāris-aprīlis %, salīdzinot ar 2015. gada janvāri-aprīli (kalendāri izlīdzināts)

2016. gada aprīlis %,
salīdzinot ar

2016. gada martu (sezonāli izlīdzināts)

2015. gada aprīli
(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101,8

100,3

101,8

  mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

101,3

99,7

99,6

  mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

102,2

101,1

103,0

    mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

97,3

102,3

99,2

    informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

119,1

103,1

119,2

    metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

99,1

100,3

95,2

    kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

102,9

105,3

102,9

    apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

111,1

97,2

107,5

    farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

            108,1

            100,6

107,0

    autodegvielas mazumtirdzniecība

94,7

105,4

100,5

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi". 

Beate Danusēviča, Kristīne Romanovska
Informācijas un komunikācijas daļa

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI