2016. gada aprīlī salīdzinājumā ar 2015. gada aprīli lielākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 19,2 %), pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,7%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,5 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,0 %), sporta preču, spēļu un rotaļlietu mazumtirdzniecībā (par 5,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,9 %). Autodegvielas mazumtirdzniecība palikusi iepriekšējā mēneša līmenī (pieaugums par 0,5 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 4,8 %), grāmatu un kancelejas piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %). Apgrozījums mazumtirdzniecībā stendos un tirgos turpina kristies – par 4,9 % šā gada aprīlī, salīdzinot ar 2015. gada aprīli.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieaudzis par 1,4 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2016. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 0,3 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,1 %.
Salīdzinot ar martu, apgrozījums pieaudzis degvielas mazumtirdzniecībā (par 5,4 %), ziedu, augu, sēklu, mēslošanas līdzekļu mazumtirdzniecībā (par 6,5 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,1 %). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 9,1 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,8 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, aprīlī salīdzinājumā ar martu palielinājās par 1,4 %. Tāds pat apgrozījuma pieaugums (1,4 %) bija arī gadu iepriekš – 2015.gadā.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu
pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2016. gada janvāris-aprīlis %, salīdzinot ar 2015. gada janvāri-aprīli (kalendāri izlīdzināts) |
2016. gada aprīlis %, |
||||
2016. gada martu (sezonāli izlīdzināts) |
2015. gada aprīli |
||||
Pavisam mazumtirdzniecība |
101,8 |
100,3 |
101,8 |
||
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā |
101,3 |
99,7 |
99,6 |
||
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā |
102,2 |
101,1 |
103,0 |
||
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika |
97,3 |
102,3 |
99,2 |
||
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
119,1 |
103,1 |
119,2 |
||
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
99,1 |
100,3 |
95,2 |
||
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
102,9 |
105,3 |
102,9 |
||
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
111,1 |
97,2 |
107,5 |
||
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
108,1 |
100,6 |
107,0 |
||
autodegvielas mazumtirdzniecība |
94,7 |
105,4 |
100,5 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi".
Beate Danusēviča, Kristīne Romanovska
Informācijas un komunikācijas daļa