DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
18. aprīlī, 2024
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Pētījums atklāj plaisu starp cilvēkiem reālajā dzīvē un sociālajos tīklos 

Pieaug to cilvēku skaits, kuri atzīst, ka sociālos tīklos viņi ir daļēji vai pilnībā atšķirīgi no reālās dzīves, liecina Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierekonomikas un vadības fakultātes Ekonomikas un uzņēmējdarbības institūta pētnieces Ilzes Jankovskas veikts pētījums. 

RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes pētniece I. Jankovskas pētījuma rezultāti liecina – 2023. gada martā 23% respondentu atzīmēja, ka sociālajos tīklos viņi daļēji vai pilnībā atšķiras no reālās dzīvēs, bet jau pēc gada, 2024. gada martā, šo cilvēks skaits pieaudzis, un jau 32% respondentu atzīst, ka ir citādāki sociālos tīklos.  

Plašāk par pētījuma rezultātiem varēs uzzināt 19. aprīlī plkst. 16.00 RTU Zinātnes un inovāciju centra zālē «The Moon», Ķīpsalas ielā 6A, kur notiks I. Jankovskas seminārs par mūsdienu patērētāja transformācijām virtuālās vides ietekmē «Patērētāja dubultā dzīve». Tajā uzmanība tiks pievērsta virtuālās vides ietekmei uz izmaiņām mūsdienu patērētāja profilā. Diskusijā tiks noskaidrots, kuri parametri ir svarīgāki, pieņemot lēmumus par patērētājiem, – demogrāfiskie vai patērētāju pašradītie – virtuālie – aspekti? 

Seminārs notiks divās daļās. Pirmajā daļā no plkst. 16.00 līdz 17.00 semināra dalībnieki tiks iepazīstināti ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem, kuros atklāts, kā patērētāji virtuālajā dzīvē atšķiras no reālās. Otrajā daļā, kas ilgs no plkst. 17.30 līdz 18.30 ekspertu diskusijā tiks noskaidrots, kā virtuālās vides ietekmē mainās patērētāju pētniecība.  

Semināra paneļdiskusijā piedalīsies: 

  • Latvijas Universitātes profesore un grāmatas «Digitālā bērnība» autore Zanda Rubene; 
  • pētījuma-promocijas darba «Mūsdienu patērētāja transformācijas virtuālās vides un krīžu ietekmē» vadītāja, RTU studiju prorektore profesore Elīna Gaile-Sarkane; 
  • RTU profesors un inovāciju eksperts Deniss Ščeulovs; 
  • starptautiskas mediju un komunikāciju aģentūras «Dentsu Latvia» valdes locekle un vadītāja Linda Saulīte; 
  • Eiropas vadošā tirgus izpētes datu ieguves uzņēmuma «Norstat» vadītāja, ESOMAR pārstāve Latvijā Linda Ezera.

Semināra dalībniekiem būs iespēja uzdot jautājumus un iesaistīties diskusijā, kā arī – kafijas pauzē turpināt diskusijas neformālā gaisotnē.  

I. Jankovska šogad aizstāvēja promocijas darbu «Krīžu un virtuālās vides ietekme uz mūsdienu patērētāju» RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātē. Tā pētījums veltīts mūsdienu patērētāja transformācijām virtuālās vides ietekmē. 

Pētījums izstrādāts RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātē. Fakultātes misija – sagatavot starptautiski atzītus, augsti kvalificētus speciālistus ekonomikas un uzņēmējdarbības jomā, veicināt zinātnieku un mācībspēku izaugsmes iespējas un nodrošināt konkurētspējīgu, karjeru un labklājību veicinošu daudzpakāpju izglītību, turklāt to panākt, izmantojot jaunākās tehnoloģijas un inovācijas, radot mūsdienīgu, profesionālo attīstību veicinošu darba vidi studentiem, mācībspēkiem un fakultātes darbiniekiem. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI