Salīdzinot ar 2023. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 9,4 %), mājsaimniecības elektroierīču (par 9,1 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,3 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 24,3 %), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa, metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 10,3 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,3 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,2 %.
2024. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,9 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,7 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,6 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,1 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 2,8 %).
2024. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,7 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2024. g. februāris %, salīdzinot ar |
||
2024. g. janvāri (sezonāli koriģēts) |
2023. g. februāri (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
100,6 |
99,6 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,4 |
100,0 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
100,9 |
98,5 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
97,2 |
75,7 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
98,6 |
97,5 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
101,0 |
109,1 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
99,4 |
89,7 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
104,1 |
98,0 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
104,7 |
107,3 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
102,0 |
107,3 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
100,2 |
109,4 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
104,6 |
94,7 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
103,6 |
106,6 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
98,4 |
101,7 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.