VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks: “Kombinējot dzelzceļa pārvadājumus ar autopārvadājumiem, ir iespējams rast jaunu transporta risinājumu Ukrainas graudu un citu kravu transportēšanā, nodrošinot papildus kapacitāti jau esošajām transporta iespējām un tas ir jāattīsta un jāizmanto. Gan Latvijas dzelzceļa infrastruktūras, gan mūsu ostu kapacitāte ir pietiekama, lai šīs kravas apkalpotu, un sadarbības attīstība šajā jomā būtu ļoti nozīmīga visām iesaistītajām pusēm.”
Ziemeļjūras – Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridorā savienojums ar Rīgu ir kļuvis par daļu no Eiropas dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoru tīkla, un Ukraina ir ieinteresēta šo koridoru paplašināt. Tikšanās laikā LDz un Ukrainas vēstniecības pārstāvji atzina, ka ir jāpanāk Baltijas valstu, Polijas un Ukrainas vienots redzējums dzelzceļa kravu maršrutu paplašināšanā, lai nākotnē šos plānus varētu īstenot Eiropas līmeņa dzelzceļa projektu ietvaros.
Tikšanās laikā LDz un tās meitas uzņēmuma SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” vadība iepazīstināja Ukrainas vēstnieku ar saviem pakalpojumiem un apsprieda arī uzņēmuma iespējamos sadarbības modeļus ar Ukrainas dzelzceļu, sniedzot pakalpojumus ritošā sastāva atjaunošanā, nodrošinot lokomotīvju, vagonu un sliežu ceļu mašīnu remontu. Tāpat LDz apliecināja gatavību izskatīt sadarbības formas arī Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanai.