DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
26. maijā, 2015
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

Valdība nosaka kritērijus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanai pašvaldībām vienoto klientu apkalpošanas centru izveidošanai

Publicēts pirms 9 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Otrdien, 2015. gada 26. maijā, valdība akceptēja nosacījumus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanai pašvaldībām Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei reģionu un novadu nozīmes attīstības centros 2015. gadā.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātie kritēriji nosaka valsts budžeta dotācijas piešķiršanu 2015. gadā Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidošanai, pielāgošanai un aprīkošanai, darbavietas uzturēšanai un nodarbināto atlīdzībai. Šiem mērķiem no valsts budžeta šogad paredzēti 919 739 EUR.

Plānots, ka prioritāri tiks atbalstīta centru izveide vietās, kuras ģeogrāfiski izvietotas tālāk no reģionālās vai nacionālās nozīmes centriem.

Pašvaldībām, kuras plāno izveidot vai attīstīt Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru, 30 darba dienu laikā pēc Ministru kabineta noteikumu* apstiprināšanas ir jāiesniedz VARAM pieteikums. Lai sniegtu atbalstu pašvaldībām pieteikumu sagatavošanā, jau tuvākajā laikā VARAM organizēs reģionālos seminārus.

VARAM valsts sekretāra vietnieks IKT jautājumos Arnis Daugulis uzsver: "Mēs aicinām pašvaldības izmantot šo iespēju un iesniegt pieteikumus Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidošanai, nodrošinot iedzīvotājiem pieejamākus publiskos pakalpojumus."

Atgādinām, ka 2015. gadā pakāpeniski tiek uzsākta Valsts un pašvaldību vienoto klientu centru izveide 89 novadu nozīmes un 21 reģionālās nozīmes centros, un līdz 2020.gadam arī 9 nacionālās nozīmes attīstības centros**.

Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros iedzīvotājiem un uzņēmējiem vienuviet būs pieejami gan pašvaldības, gan pieprasītāko septiņu valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumi: Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Valsts zemes dienesta un Lauku atbalsta dienesta.

Tāpat šeit pēc nepieciešamības tiks sniegts atbalsts e-pakalpojumu pieteikšanā un nodrošinātas konsultācijas par valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumiem un publisko pakalpojumu portāla www.latvija.lv darbību.

Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveide balstās uz starpinstitucionālo sadarbību un domāšanas veida maiņu, kas ir vērsta uz klienta vēlmi publiskos pakalpojumus saņemt pēc iespējas vienkāršā un klientam ērtā veidā.

Kristīne Kļaveniece
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI