Vizītes laikā no 24. novembra līdz 3. decembrim eksperti tiksies ar Izglītības un zinātnes ministrijas darbiniekiem, ar citu izglītības politikas veidošanā un īstenošanā iesaistīto valsts iestāžu, nevalstisko organizāciju un uzņēmumu pārstāvjiem, ar sociālajiem partneriem un izglītības pētniekiem, lai pārrunātu Latvijas izglītības sistēmas organizāciju no pirmsskolas izglītības līdz augstākajai izglītībai.
Lai iepazītos ar izglītības sistēmas darbību praksē, OECD eksperti apmeklēs bērnudārzus un skolas, tostarp trīs profesionālās izglītības iestādes. Eksperti tiksies ar izglītības iestāžu vadību, pedagogiem, audzēkņiem un audzēkņu vecākiem, kā arī ar pilsētu un novadu pašvaldību pārstāvjiem Rīgā, Gulbenē un Gulbenes novadā, Daugavpilī, Rēzeknē, Jēkabpilī un Aizkrauklē. Eksperti iepazīsies ar divu augstskolu – Latvijas un universitātes un Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas - darbu.
Balstoties uz vizītes laikā redzēto un dzirdēto, iepazīstoties ar normatīvo regulējumu izglītības jomā un ekspertiem sniegto rakstisko informāciju, OECD sagatavos pārskatu par Latvijas izglītības sistēmu, kas būs par pamatu OECD Izglītības politikas komitejas lēmumam par Latvijas gatavību uzņemšanai šajā komitejā.
"Pārskata mērķis ir ne vien izvērtēt Latvijas spēju ieviest konkrētus OECD tiesību aktus, iegūt padziļinātu izpratni par galvenajiem izaicinājumiem, ar ko Latvijas izglītības sistēma saskaras, bet arī novērtēt Latvijas izglītības sistēmu, salīdzinot to ar OECD labo praksi un politiku izglītības jomā, un tas ir lielākais mūsu ieguvums," atzīst izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.
Latvija ir izteikusi vēlēšanos pievienoties OECD, - starptautiskai organizācijai, kurā ietilpst 34 dalībvalstis. OECD dalībvalstu valdības sadarbojas, daloties ar pieredzi un meklējot risinājumus kopējām problēmām, tostarp izglītības jomā. Uzņemšanas procesa ietvaros Latvijas valdība ir aicinājusi OECD veikt arī Latvijas izglītības sistēmas padziļinātu pārbaudi, lai novērtētu, kādā mērā valsts izglītības politika un sistēmas spēj attīstīt izglītojamo prasmes, kas nepieciešamas valsts ekonomikas izaugsmei.
Edīte Olupe
IZM Komunikācijas un dokumentu pārvaldības nodaļas vad. vietn.