Labdien, jautājums par Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 7. panta (2) punktu. (2) Ja kreditors vai parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs rakstveida paziņojumu vai parādnieks — rakstveida iebildumus nosūta pa pastu, uzskatāms, ka informācija saņemta septītajā dienā pēc tās nodošanas pastā, arī tad, ja adresāts sūtījumu faktiski saņēmis agrāk. Ko nozīmē rakstveida paziņojums? Vai sanāk, ka parādu piedzinējs var nosūtīt parastu neierakstītu vēstuli? Kā parādu piedzinējs pēc tam var pierādīt, ka tiešām esmu saņēmis paziņojumu par parādu? Vai tad nav jābūt obligāti ierakstītai vēstulei?
Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma (turpmāk – PĀAL) 7. panta pirmā daļa nosaka, ka kreditors vai parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs, uzsākot parāda atgūšanu, rakstveidā paziņo parādniekam par parāda esamību un aicina labprātīgi izpildīt kavētās maksājuma saistības. No minētā secināms, ka, lai uzsāktu ārpustiesas parāda atgūšanu, parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam ir pienākums nosūtīt parādniekam PĀAL 7. panta pirmajā daļā paredzēto paziņojumu.
Vienlaikus PTAC paskaidro, ka normatīvie akti neuzliek par pienākumu PĀAL 7. panta pirmajā daļā paredzēto paziņojumu sūtīt tieši ierakstītā veidā, tomēr PTAC uzsver, ka paziņojuma nosūtīšana ir obligāta un rada tiesiskas sekas, tāpēc ārpustiesas parādu atgūšanas pakalpojuma sniedzējam ieteicams izvēlēties tādu paziņojuma nosūtīšanas veidu, ar kura palīdzību nosūtīšanas faktu būs iespējams pierādīt. Faktam, ka parādnieks nav sasniedzams PĀAL 11. panta pirmajā vai otrajā daļā paredzētajā kārtībā, pierādīšanas līdzekļi norādīti attiecīgajos procesuālajos normatīvajos aktos, piemēram, tā var būt ierakstīta vēstule, uz kuru noteiktajā termiņā parādnieks nav sniedzis atbildi.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!