E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 8650
Lasīšanai: 4 minūtes

Informācijas apmaiņu par satiksmes noteikumu pārkāpumiem regulē direktīva

Publicēts pirms 8 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
04. janvārī, 2016
Andrejs

Labdien! Skan no masu medijiem dažādu versiju atbildes par visas Eiropas teritorijā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu atbildības stāšanos spēkā. Jautājums ir - vai tik tiešām ir stājies spēkā kopējais visas Eiropas Savienībā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu atbildība? No kura laika, ja ne tad kādā apmērā ar kurām valstīm Latvijai šis nosacījums stājies spēkā, kādā veidā viņš strādā, ja CSN noticis, piemēram, Spānijā vai Portugālē. Vai parkošanās noteikumu pārkāpums municipālajās stāvvietās arī ir spēkā visā ES savienības teritorijā? Kas Latvijā administrē šo procesu Briselē? Vai drīkst pārsūdzēt šos lēmumus, kur un kādos termiņos? Ja nav stājies spēkā, kad paredzams, no kāda datuma? Paldies.

A
atbild:
20. janvārī, 2016
Mudīte Luksa
speciāli LV portālam
Valsts policija
Ilze Jurēvica, Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste

Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Ilze Jurēvica uz Jūsu jautājumu sniedz šādu atbildi: „Pārrobežu informācijas apmaiņu par ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpumiem regulē Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2015/413. Šīs direktīvas ietvaros informācijas apmaiņa starp ES dalībvalstīm var notikt tikai par tādiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, kas minēti direktīvā (atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, drošības jostu nelietošana, luksoforu aizliedzošā gaismas signāla neievērošana, transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē, aizsargķiveres nelietošana, ceļa joslas neatļauta izmantošana un mobilā tālruņa vai citas sakaru ierīces lietošana, vadot transportlīdzekli).

Kopš konkrēto ES dalībvalstu pievienošanās šai direktīvai un ieviešanas dzīvē šo dalībvalstu likumsargi, izmantojot kopējo Eiropas Transportlīdzekļu un vadītāju apliecību informācijas sistēmu, var noskaidrot tā Latvijā reģistrētā transportlīdzekļa īpašnieka identitāti, ar kuru veikts likumpārkāpums. Kad šī informācija iegūta, konkrētās dalībvalsts atbildīgā institūcija saskaņā ar šīs valsts tiesību aktiem, sagatavo informatīvu vēstuli, kurā norāda visu ar pārkāpumu saistīto informāciju un piemēroto sankciju.

Latvija pilnvērtīgu darbu šajā pārrobežu informācijas apmaiņas sistēmā varēja uzsākt kopš 2015.gada 29.oktobra, kad arī tika izsūtīti jau pirmie protokoli ārzemju šoferiem par viņu veiktajiem likumpārkāpumiem ceļu satiksmē. Kas attiecas uz citām ES dalībvalstīm - likumsargi informāciju par Latvijas iedzīvotāju – šoferu - datiem var iegūt jau kopš tā laika, kad konkrētā valsts pārņēmusi un ieviesusi šo direktīvu. Visām valstīm tas nav vienots konkrēts laiks, jo pievienošanās process ir ilgs un tas prasa veikt dažādus grozījumus normatīvajos aktos, kā arī ieviest tehniskus risinājumus sistēmas darbībai.”

Ja vadītājs par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu sodīts kādā ES dalībvalstī un soda sankcijai nepiekrīt, tad viņam uzliktais sods jāapstrīd attiecīgajā dalībvalstī noteiktajā procesuālajā kārtībā. Valsts policija saskaņā ar direktīvu pilda tikai koordinatora funkciju.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 46 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas