Labdien, vēlos uzzināt, vai ir likumīgi no slimības lapas noņemt nodokļus? Saņēmu darba algu, kurā kopā sarēķinātas darba alga (stundas+likme) pierēķināta pie naudas slimības lapa (A) no kopējas summas ieturēja nodokļus. Vai tas ir likumīgi (ja ne, tad iedodiet padomu, kā rīkoties šādā situācijā). Un vēl aprēķina papīru mums darba devējs nedod, mēs pat īstenībā nezinām, cik patiesībā maksājam nodokļus. Ko mums darīt?
Par pirmajām 10 slimības dienām darba devējs maksā slimības naudu: par otro un trešo slimības dienu – ne mazāk kā 75% apmērā no Jūsu vidējās izpeļņas; no ceturtās līdz desmitajai slimības dienai – ne mazāk kā 80% apmērā no Jūsu vidējās izpeļņas. Par darba dienām aprēķināto algu un slimības naudu summē un aprēķina nodokļus. Kopējai summai, nevis atsevišķi algai un atsevišķi slimības naudai, piemēro mēneša vienu neapliekamo minimumu un atvieglojumus par apgādājamiem, ja tādi ir. Darba devējs apmaksā A lapu par darba dienām.
Darba likums nosaka darba devējam pienākumu, izmaksājot darba algu, rakstveidā izsniegt darba samaksas aprēķinu (algas lapiņu), kā arī pienākums izskaidrot aprēķinu, ja darbinieks to pieprasa.
Ja darba devējs algas lapiņu neizsniedz, varat vērsties Valsts darba inspekcijā. Konsultatīvie tālruņi: 67 186 522; 67 186 523; anonīmais uzticības tālr. 67 312 176.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!