Labdien! 2014.gada oktobrī nomira mana māsa, decembra beigās iesniedzu iesniegumu darba vietā (esmu ierēdnis) pabalsta sakarā ar ģimenes locekļa nāvi izmaksai. Rīkojumu vadītājs izdeva 2015.gada 7.janvārī. Šobrīd minimālā darba alga ir 360 eiro, man izmaksāti 320 eiro. Darba devējs paskaidro, ka tad, kad notika notikums, min. darba alga bija 320 eiro. Vai tas ir pareizi? Paldies.
Kārtību, kādā darba devējs izmaksā pabalstu sakarā ar valsts iestādē strādājoša darbinieka/ ierēdņa ģimenes locekļa nāvi, nosaka MK noteikumi Nr.565 „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām”.
36.punktā teikts: lai amatpersona (darbinieks) saņemtu pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātais, bērni, vecāki, vecvecāki, adoptētāji un adoptētie, brāļi un māsas) vai apgādājamā nāvi, tā gada laikā pēc ģimenes locekļa vai apgādājamā nāves iesniedz attiecīgās institūcijas vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai iesniegumu par pabalsta piešķiršanu. Amatpersona (darbinieks) ir tiesīga iesniegt miršanas apliecības kopiju, kā arī radniecību, laulību vai apgādību apliecinoša dokumenta kopiju, uzrādot oriģinālu.
Savukārt 38.punkts paskaidro, ka pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi izmaksā mēneša laikā pēc šo noteikumu 36.punktā minēto dokumentu saņemšanas, pārskaitot pabalsta summu uz amatpersonas (darbinieka) norādīto kontu kredītiestādē.
Atbilstoši grāmatvedības dokumentu apritei rīkojums un tā izdošanas datums par pabalsta izmaksu ir sekundārs. Darba devējs nav pārkāpis normatīvajos aktos noteikto kārtību, pamatojot, ka pabalsta apmērs piešķirts, pamatojoties uz darbinieka ģimenes locekļa nāves faktu apliecinošiem dokumentiem.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!