Labdien! Pirms tam bija nozaudēta algas nodokļu grāmatiņa. Taču tagad ir pāriets uz elektroniskajām. Vai tā automātiski tika izveidota visiem, vai jādodas kādā veidā atjaunot iepriekšējo, un cik tas maksās?
No 1.jūnija visiem nodokļu maksātājiem algas nodokļa grāmatiņa ir tikai elektroniskā formā. Grāmatiņa ir ieraksts Valsts ieņēmumu dienesta (VID) informācijas sistēmā, un gan pašam nodokļa maksātājam, gan viņa darba devējam tā ir pieejama VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS). Pieslēgties EDS var, izmantojot portālu „Latvija.lv”, apliecinot savu personu ar internetbankas starpniecību vai izmantojot personas apliecībā (eID) iekļauto elektronisko parakstu vai elektroniskā paraksta viedkarti (e-parakstu).
Personām, kurām līdz 1.jūnijam bija izsniegtas grāmatiņas papīra formā, VID tās automātiski aizstāja ar elektroniskajām algas nodokļa grāmatiņām. Ja algas nodokļa grāmatiņa papīra formā ir nozaudēta un līdz 1.jūnijam nebija piešķirts algas nodokļa grāmatiņas dublikāts, tad automātiski tika izveidota elektroniskā algas nodokļa grāmatiņa ar numuru, kas reģistrēta VID informācijas sistēmā uz 1.jūniju. Elektroniskā algas nodokļa grāmatiņa ir bez maksas.
Informāciju par algas nodokļa grāmatiņu varat izlasīt Valsts ieņēmumu dienesta mājaslapā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!