E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 13967
Lasīšanai: 7 minūtes
8
8

Kā uzzināt, kas pieprasījis personas datus no Iedzīvotāju reģistra

Publicēts pirms 6 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
05. martā, 2018
Jurij

Labdien! Vai es varu uzzināt, kas saņēma (reāli pieprasīja) informāciju par manu deklarēto adresi – dažas nedēļas atpakaļ es samainīju to caur portālu latvija.lv un esmu pārliecināts, ka nevienam nepaziņoju par to. Bet jau pēc pāris dienām es sāku saņemt visdažādākos reklāmas piedāvājumus (piem., paņemt ātro kredītu), kur bija uzrādīta mana jaunā dekl. adrese!

A
atbild:
13. martā, 2018
Edīte Brikmane
LV portāls

Ar Jūsu jautājumu vērsāmies Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, kas ir atbildīgā iestāde par e-pakalpojumu "Dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana" un sistēmas pārzinis Fizisko personu datu aizsardzības likuma izpratnē šajā gadījumā.

Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk – Pārvalde) sniedza šādu skaidrojumu:

“Fizisko personu datu aizsardzības likuma 15. panta otrā daļa un ceturtā daļa paredz datu subjekta tiesības mēneša laikā no attiecīga pieprasījuma iesniegšanas dienas iegūt informāciju par fiziskajām vai juridiskajām personām, kuras noteiktā laikposmā no sistēmas pārziņa ir saņēmušas informāciju par šo datu subjektu.

Lai saņemtu auditācijas informāciju, nepieciešams iesniegt Pārvaldei adresētu iesniegumu, kas parakstīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un kam ir juridisks spēks, kurā Jūs lūdzat sniegt informāciju par fiziskajām vai juridiskajām personām, kuras ir saņēmušas informāciju par Jums, norādot Jūsu personas datus (vārds, uzvārds, personas kods), laika periodu, par kuru nepieciešams sagatavot informāciju, kā arī vēlamo atbildes saņemšanas veidu un Jūsu kontaktinformāciju saziņai ar PMLP (tālruņa numuru, elektroniskā pasta adresi).

Minēto iesniegumu iespējams parakstīt ar Jūsu drošo elektronisko parakstu un nosūtīt Pārvaldei uz e-pasta adresi pmlp@pmlp.gov.lv vai iesniegt elektroniski portālā www.latvija.lv, vai pašrocīgi parakstīt un iesniegt Pārvaldē, ierodoties klātienē Čiekurkalna 1. līnijā 1, k-3 vai jebkurā citā Pārvaldes teritoriālajā nodaļā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (eID), vai nosūtīt Pārvaldei pa pastu (gadījumā, ja atbildi vēlaties saņemt personīgi Pārvaldē, Pārvaldes teritoriālajā nodaļā vai saņemt ierakstīta pasta sūtījuma veidā uz deklarētās dzīvesvietas adresi).

Ir vairāki iespējamie atbildes saņemšanas veidi:

  • Pieprasīto informāciju ir iespējams saņemt personīgi, ierodoties Pārvaldē – Rīgā, Čiekurkalna 1.līnijā 1, k-3 vai jebkurā Pārvaldes teritoriālajā nodaļā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (eID). Pilnvarotajai personai papildus jāuzrāda notariāli apliecinātā pilnvara. Kontaktinformācija ir pieejama Pārvaldes interneta vietnes www.pmlp.gov.lv sadaļā “Kontakti” > “Teritoriālās nodaļas (klientu apkalpošanas centri)”. Informatīvais tālrunis papildu informācijai: 67209400.
  • Ja persona ir norādījusi, ka vēlas pieprasīto informāciju saņemt elektroniskā formā, proti, uz norādīto elektroniskā pasta adresi, Pārvaldes Personas datu apstrādes departaments nodrošina dokumenta sagatavošanu un izsniegšanu elektroniskā formā. Tomēr šādā gadījumā ir jānodrošina elektroniskā formā izsniedzamās informācijas drošība, lai tiktu ievērota fizisko personu datu aizsardzība. Izmantojot elektronisko pasta adresi informācijas saņemšanai, netiek nodrošināta nepieciešamā fizisko personu datu aizsardzības pakāpe, tāpēc atbilstoši Ministru kabineta noteikumu Nr. 40 “Personas datu aizsardzības obligātās tehniskās un organizatoriskās prasības” 3.2. apakšpunktā noteiktajam, personas datu obligāto tehnisko aizsardzību īsteno ar fiziskiem un loģiskiem aizsardzības līdzekļiem, nodrošinot aizsardzību, kuru realizē ar programmatūras līdzekļiem, šifrēšanu un kriptēšanu. Ministru kabineta noteikumu Nr. 130 “Iedzīvotāju reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas kārtība” 22. punktā ir noteikts, ka Iedzīvotāju reģistrā iekļautās ziņas, kas tiek sniegtas tīmeklī, pārraida šifrētā veidā. Tādējādi, lai ievērotu fizisko personu datu aizsardzību, sniedzot informāciju elektroniski, pārsūtāmā informācija ir šifrējama.

Ņemot vērā iepriekš minēto, informāciju no Iedzīvotāju reģistra uz Jūsu elektroniskā pasta adresi ir iespējams nosūtīt tikai kriptētā veidā, izmantojot Open Pretty Good Privacy (PGP) programmatūras versiju. Šajā gadījumā Jums nepieciešams izveidot PGP publisko atslēgu, kurai jāsatur vismaz 2048bit kriptēšana. Pēc savstarpējas vienošanās ar Pārvaldes Personas datu apstrādes departamentu, Jums Jūsu izveidotā PGP publiskā atslēga jānosūta departamentam. Departamenta kriptētajai informācijai Jūs varēsiet piekļūt, izmantojot savu privāto PGP atslēgu.

  • Gadījumā, ja informāciju vēlaties saņemt uz elektroniskā pasta adresi bez šifrēšanas, tad nepieciešama Jūsu rakstveida piekrišana Jūsu personas datu pārraidei elektroniski nešifrētā veidā uz Jūsu norādīto elektroniskā pasta adresi. Tāda veida piekrišanu Jūs varat izteikt iesniegumā, kuru var iesniegt Pārvaldes teritoriālajā nodaļā personīgi, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, vai iesniegumā, kurš parakstīts ar drošo elektronisko parakstu un nosūtīts uz Pārvaldes elektroniskā pasta adresi pmlp@pmlp.gov.lv vai iesniegts portālā www.latvija.lv.
  • Iesniedzot ziņu pieprasījumu elektroniski, izmantojot portālā www.latvija.lv (droša elektroniskā vide) pieejamo e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei”, Jums ir iespēja pieprasīto informāciju saņemt portālā kā atbildi uz iesniegto pieprasījumu. Izmantojot šo pakalpojumu, pie iestādes jāizvēlas “LR IeM Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” un jānorāda, ka atbildi vēlaties saņemt portālā. Elektroniskais pakalpojums pieejams autentificējoties ar internetbankas autentifikācijas līdzekļiem, personas apliecību (eID) vai droša elektroniskā paraksta viedkarti. Lai autentificētos ar personas apliecību (eID karti) vai droša elektroniskā paraksta viedkarti, nepieciešama attiecīgā karte un viedkartes nolasīšanas iekārta.
  • Sagatavoto informāciju ir iespējams nosūtīt ierakstīta pasta sūtījuma veidā uz Jūsu deklarētās dzīvesvietas adresi. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr. 562 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis” pielikuma 12. punktu par sistēmas programmatūras audita rezultāta izdrukas nosūtīšanu pa pastu ir noteikta maksas pakalpojuma maksa EUR 5,03 (pieci eiro 3 centi) apmērā, neieskaitot pasta izdevumus (pēc sūtījuma svara). Kopējā apmaksas summa ir jāsaskaņo ar Pārvaldi. 

Maksas pakalpojumu un pasta izdevumus ieskaita:

Saņēmējs: Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
Reģistrācijas Nr. 90000054163
Konta Nr. LV74TREL2140093025000
Saņēmēja banka: Valsts kase
BIC kods: TRELLV22
Pakalpojuma kods: 21379

Saņemot minēto pasta sūtījumu pastā, Jums būs jāuzrāda pase vai personas apliecība (eID). Ja sūtījumu saņem pilnvarota persona, jāuzrāda arī notariāli apstiprināta pilnvara.

Labs saturs
8
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas