E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 13573
Lasīšanai: 3 minūtes
1
1

Kā atjaunot mikrouzņēmuma darbību

Publicēts pirms 6 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
07. janvārī, 2018
juris

Teju divus gadus mans mikrouzņēmums bija “iesaldēts”, nekas netika veikts šī uzņēmuma vārdā, arī atskaites netika iesniegtas, jo pats biju citā valstī šo laiku. Kas būtu patlaban jādara, lai es varētu atjaunot darbību pilntiesīgi?

A
atbild:
29. janvārī, 2018

Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 15. panta pirmās daļas 1.–3. punkts nosaka, ka nodokļu maksātāju vispārīgie pienākumi ir aprēķināt maksājamo (iemaksājamo) nodokļu summas noteiktajā termiņā, pilnā apmērā nomaksāt nodokļus un nodevas un iesniegt nodokļu administrācijai elektroniska dokumenta veidā šajā likumā vai konkrēto nodokļu likumos paredzētās nodokļu deklarācijas un informatīvās deklarācijas normatīvajos aktos noteiktajos termiņos.

Ja minētie pienākumi netiek ievēroti, VID ir tiesības pieņemt lēmumu par saimnieciskās darbības apturēšanu un veikt citus saimniecisko darbību ierobežojošus pasākumus atbilstoši likuma “Par nodokļiem un nodevām” 34.1 panta sestajai daļai. Tāpat VID ir tiesības pieņemt lēmumu par sabiedrības darbības izbeigšanu, ja triju mēnešu laikā pēc saimnieciskās darbības apturēšanas tā nav novērsusi norādīto trūkumu. 

Ja nodokļu maksātājs ir novērsis visus lēmumā par saimnieciskās darbības apturēšanu minētos pārkāpumus un par to paziņojis, VID pēc pārbaudes veikšanas vienas darbdienas laikā atjauno nodokļu maksātāja saimniecisko darbību.

Vienlaicīgi informējam, ka informācija par pieņemtajiem lēmumiem par saimnieciskās darbības apturēšanu ir pieejama VID Publiskojamo datu bāzē sadaļā “Saimnieciskās darbības apturēšana”.

Nodokļu maksātāju pienākums ir  nodokļu deklarācijas un informatīvās deklarācijas iesniegt elektroniska dokumenta veidā, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Lai reģistrētos par EDS lietotāju tiešsaistē bez VID starpniecības, ir iespējams izmantot kādu no https://www.latvija.lv/piedāvātajām autentificēšanās iespējām – internetbanku, elektronisko identifikācijas karti (eID) vai drošu elektronisko parakstu (eParakstu). Reģistrācijas brīdī tiek piešķirtas tiesības pārstāvēt sevi kā fizisku personu, kā arī jebkuru juridisku personu, kurā lietotājs pēc VID datiem ir amatpersona vai pilnvarotā persona.

Lai VID sniegtu konkrētu atbildi atbilstoši konkrētajai situācijai, lūdzam vērsties ar iesniegumu, kurā norādīts uzņēmuma reģistrācijas numurs, to iesniedzot Talejas ielā 1, Rīgā, LV–1978, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu, vai arī elektroniska dokumenta veidā, parakstītu ar elektronisko parakstu.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 54 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas