Labdien! Man ir radusies tāda situācija – ēdot restorānā, uzkodu akmens gabaliņu, kas bija ēdienā, un līdz ar to tika nolauzts zoba gabals, viesmīlei tika par to paziņots, un man piešķīra kā atvainošanos dāvanu karti. Es vēlētos pieprasīt kompensāciju par zobārsta izdevumiem, kuri bija 230 eiro. Vai tas ir iespējams? Un kādi čeki, dokumenti man būtu nepieciešami?
Tas noteikti ir iespējams, ja spējat pierādīt notikušo. Ja, patērējot kādu pakalpojumu vai preci, personai rodas kaitējums veselībai, tad pārdevējam/pakalpojuma sniedzējam iestājas atbildība saskaņā ar likumu “Par atbildību par preces un pakalpojuma trūkumiem”. Šis likums nosaka vispārējo pienākumu atlīdzināt zaudējumus, kas cēlušies no nekvalitatīvas preces/pakalpojuma, taču zaudējumu apmēru nosaka atbilstoši Civillikuma noteikumiem. Proti, Jums būs jāspēj pierādīt, ka šāds gadījums patiešām notika konkrētajā restorānā.
Vislabāk (ātrāk, ērtāk, lētāk) pusēm būtu vienoties par zaudējumu atlīdzību jebkādā formā. No sākuma ieteicams veikt pārrunas ar restorānu un vajadzības gadījumā tam uzrādīt čekus par zobārsta pakalpojumiem. Ja restorāns ir atbildīgs komersants un vēlas izvairīties no sliktas publicitātes un, iespējams, uzraugošo iestāžu pārbaudēm (PVD) par nekvalitatīvu pārtiku restorānā, tam vajadzētu vēlēties būt pretimnākošam un atlīdzināt Jums nodarītos zaudējumus.
Taču, ja restorāns atsaucas uz jau izsniegto dāvanu karti kā situācijas galīgo atrisinājumu un neko papildus negrasās kompensēt, tad Jums būs jāvēršas tiesā ar maza apmēra prasību (sīkāk skatīt Civilprocesa likumu, it sevišķi 30.3 nodaļu) un jāspēj pierādīt savu prasījumu. Tādēļ svarīgi, lai būtu saglabāts čeks par maltīti restorānā kā pierādījums, ka Jūs tur bijāt. Jums tāpat vajadzētu lieciniekus, kas apstiprinās incidentu un atvainošanos no restorāna puses, izsniedzot dāvanu karti. Restorāns, visticamāk, centīsies argumentēt, ka Jums bija vienošanās, ka dāvanu karti pieņēmāt un ar to atsaucāt jebkādas prasības pret restorānu. Pieņemam, ka neko tādu Jūs neparakstījāt/neapgalvojāt. Proti, lietas iznākums būs atkarīgs no tā, ko puses spēs pierādīt attiecībā uz notikušo un attiecībā uz noteikumiem, uz kādiem tika izsniegta dāvanu karte. Ja no Jūsu puses nav bijis apliecinājuma, ka tālākas pretenzijas pret restorānu nebūs, tad šī dāvanu karte netraucē Jums prasīt zaudējumu atlīdzību.
Zaudējumus pierādīsiet ar zobārsta čekiem. Vēlams papildus iesniegt zobārsta aprakstu par izpildīto (kādas darbības veiktas), un tam jāsaskan ar notikušo (proti, nolauzta zoba labošana, nevis pavisam cita zoba plombēšana).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!