Labdien! Man ir jautājums par attaisnoto izdevumu dokumentiem. Vai gada ienākumu deklarācijai var pievienot dokumentu, ja maksātājs ir cita persona, bet maksājuma uzdevumā ir norādīts mans vārds, uzvārds un personas kods, vēl klāt ir pievienots rēķins, kurā ir redzams, ka pakalpojuma ņēmējs ir tas pats, kas norādīts maksājuma uzdevumā.
Pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli (attaisnotos izdevumus) var pamatot ar maksājuma uzdevumu vai konta izrakstu, ja samaksa par pakalpojumu veikta ar pārskaitījumu (piemēram, izmantojot internetbankas pakalpojumus), vai iemaksājot skaidru naudu pakalpojuma sniedzēja (piemēram, izglītības vai ārstniecības iestādes) kontā kredītiestādē. Maksājuma uzdevumā vai konta izrakstā jābūt norādītam fiziskās personas vai viņa ģimenes locekļa vārdam, uzvārdam un personas kodam.
Nodokļu maksātājam ir tiesības uz attaisnoto izdevumu izslēgšanu no apliekamā ienākuma arī tad, ja attaisnotos izdevumus par izglītību un medicīnas pakalpojumu izmantošanu ir apmaksājis maksātāja laulātais, bērns, mazbērns vai kāds no vecākiem vai vecvecākiem.
Piemēram, par meitas studijām ir samaksājis tēvs, bet viņa pati arī strādā un var iesniegt ienākumu deklarāciju izglītības attaisnoto izdevumu atgūšanai, kaut gan maksātājs bijis tēvs. Tēvam, maksājot par studijām, ir jānorāda meitas vārds, uzvārds, viņas personas kods.
Nodokļa maksātājam, kurš vēlas saņemt iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu, jāņem vērā, ka Valsts ieņēmumu dienests ir tiesīgs pieprasīt papildus iesniegtajiem dokumentiem uzrādīt vēl citus attaisnojuma dokumentus (piemēram, noslēgtos līgumus, saņemtos rēķinus, izziņas), ja tas nepieciešams, lai noteiktu nodokļa atmaksas pamatotību.
Valsts ieņēmumu dienesta konsultatīvais tālrunis: 67120000.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!