12. augustā, 2010
LR normatīvajos aktos nav paredzēts noteikts termiņš līguma noteikumiem neatbilstošas preces defektu novēršanai. Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 28. panta 2. daļa nosaka, ka preces neatbilstība līguma noteikumiem novēršama saprātīgā termiņā, neradot neērtības patērētājam un ņemot vērā preces raksturu, kā arī paredzamo tās lietošanas nolūku.
Savukārt PTAL 35. pants nosaka, ka, ja pārdevējs
30 dienu laikā no dienas, kad patērētājs pieteicis prasījumu par preces trūkumiem, nav preces trūkumus novērsis, viņa pienākums ir atlīdzināt visus zaudējumus, kas patērētājam radušies sakarā ar kavējumu.
Gadījumā, kad pārdevējs saprātīgā termiņā nevar novērst preces neatbilstību līguma noteikumiem, neradot neērtības patērētājam, patērētājam ir tiesības pieprasīt, lai pārdevējs atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu.
Gadījumā, ja preces neatbilstība līguma noteikumiem tiek konstatēta
pirmo sešu mēnešu laikā kopš preces iegādes,
patērētājam ir tiesības izvirzīt pārdevējam vienu no šādām prasībām:
- atcelt pirkuma līgumu un atmaksāt par preci samaksāto naudas summu,
- apmainīt preci pret līguma noteikumiem atbilstošu tādu pašu vai līdzvērtīgu preci,
- bez atlīdzības novērst preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzināt preces neatbilstības novēršanas izdevumus, vai arī samazināt preces cenu.
Līdz ar to minētajā gadījumā Jūs varējāt nepiekrist veļas mašīnas remontam un uzreiz prasīt naudas atmaksu.