Ko darīt vecākiem, ja skolai nav speciālais pedagogs, psihologs un citas skolas tuvākā apkaimē arī nav, bet mācīšanās traucējumi ir apstiprināti?
Valsts izglītības satura centra (VISC) Izglītības satura departamenta Speciālās izglītības nodaļas vadītāja Mudīte Reigase norāda: ja skolēnam ir apstiprināti mācīšanās traucējumi, tad ir nepieciešami atbalsta pasākumi izglītības procesā, kurus jāīsteno mācību priekšmetu skolotājiem. Skolai ir jāveido atbalsta komanda, neatkarīgi no tā, vai skolā ir speciālais pedagogs un psihologs. Skolas skolotājiem ir nepieciešami vismaz 36 stundu profesionālās pilnveides kursi par mācīšanās traucējumiem, individuālo izglītības plānu izstrādi un īstenošanu, mācību procesa organizāciju un atbalsta pasākumiem.
Tā kā mācīšanās traucējumi var būt ļoti dažādi un katram skolēnam ir nepieciešama individuāla pieeja, tad konkrētu ieteikumu ir iespējams dot, tikai uzzinot vairāk gan par skolu, gan skolēnu. VISC Speciālās izglītības nodaļas kontakti: Merķeļa iela 11, Rīga, LV-1050. Tālr. 67212228, 67212227.
Papildus par šo tēmu var lasīt LV portāla skaidrojumā „Mācīšanās traucējumi. Kā saņemt kvalitatīvu izglītību Latvijas skolās?”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!